ضحی روشنگری به سوی قرآن

محفلی برای پرورش مربیان قرآنی
 ا

قـسمـت نــواي "ولادت حضرت امام زمان عجل الله" بـه روز رسـانـی شـد....جـهـت دانـلـود نوا و دریافت کـد نـوا بـراي وبـلـاگ بـه قـسمـت "نـــوا- مولودي اهلبيت عصمت" مـراجـعـه فـرمـایـیـد.

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد

این جا محفلی است که بیاموزیم از دریای بی نهایت قرآن و دل را نورانی کنیم از روشنی آن. گردان ضحی سعی دارد طی عملیاتی، به پرورش مربیان قرآنی بپردازد و بستری را برای آموزش روش های تدبر در قرآن، توسط قرآن آموخته گان مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران فراهم آورد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

بسم رب القلم

سلام و عرض خوش آمد خدمت همه دوستان

از حضور شما در وبلاگ ضحی بسیار خوشحالیم. خدا را شکر می کنیم که فرصتی دست داد تا این امکان را برای شما دوست عزیز فراهم آوریم که بتوانید دانشی را که در دوره های تدبر در قرآن مدرسه قرآن و عترت فراگرفته اید را به قرآن پژوهان و مشتاقان علم آموزی قرآن کریم، انتقال دهید.

حضور شما در این وبلاگ بدین معنی است که بر سر عهد و پیمانی که در گردان محمّد رسول الله (ص) با هم بسته ایم، ایستاده اید و می خواهید دیگران را نیز بر سر سفره پر برکت قرآن بنشانید تا همگی با هم حظّ و بهره ببریم.

در این گردان سعی داریم افرادی پرورش یابند که بتوانند در آینده جزو مربیان مدرسه مجازی قرآن و عترت باشند. این جا بستری است که بتوانیم خود را محک بزنیم ،به نقاط ضعف و قوت خود پی ببریم و خود را برای عملیاتی بزرگ تر آماده کنیم.

اولین توافق ها با علاقه مندان به فعالیت در عرصه دراست قرآن (در راستای آموزش مجازی):

الف- برگزاری جلسات حضوری

1-    در این مرحله ابتدا درخواست می شود که علاقه مندان به آموزش قرآن ،کلاس های تدبر قرآن حضوری با توجه به کتاب مقدمات تدبر در قرآن برگزار کنند. معلم می تواند هر سوره ای از قرآن را با توجه به روش ارائه شده در این کتاب بیان دارد. محیط، افراد و روش اداره جلسه به انتخاب خود معلم می باشد.

2-    بعد از برگزاری جلسه ها از معلم خواسته می شود که گزارشی از کلیت جلسات ارائه دهد و علاوه بر آن نیاز ها و مشکلاتی که در این مسیر با آن روبرو شده است را به ما اطلاع دهد.

3-    معلم با برگزاری جلسه ها تسلط خود را در ارائه سوره ها و روش کتاب مقدمات تدبر افزایش می دهد و انشاالله به مرور نیاز ها و مشکلات پیش روی خود را برطرف می کند.

4-    در این مسیر از معلم خواسته می شود که بنا به صلاحدید خود در زمان مناسب قسمتی از فعالیت های جلسه قرآن را به محیط مجازی انتقال دهد؛ مثلاً افراد تمرین های کتاب را در محیط مجازی با هم حل و بررسی نمایند.

ب- برگزاری جلسات مجازی

از معلم خواسته می شود که بعد از برگزاری جلسه های حضوری آمادگی خود را برای برگزاری جلسه های کاملاً مجازی اعلام کند. محیط آموزش مجازی، قرآن پژوهان مجازی و ... توسط خود معلم یا گردان ضحی فراهم می شود. در این قسمت آمادگی و تسلط تدریس فرد در محیط مجازی محک زده می شود. در این مرحله معلم می تواند از امکانات و ابزارهای موجود در محیط مجازی نیز استفاده نماید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی