ضحی روشنگری به سوی قرآن

محفلی برای پرورش مربیان قرآنی
 ا

قـسمـت نــواي "ولادت حضرت امام زمان عجل الله" بـه روز رسـانـی شـد....جـهـت دانـلـود نوا و دریافت کـد نـوا بـراي وبـلـاگ بـه قـسمـت "نـــوا- مولودي اهلبيت عصمت" مـراجـعـه فـرمـایـیـد.

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد

این جا محفلی است که بیاموزیم از دریای بی نهایت قرآن و دل را نورانی کنیم از روشنی آن. گردان ضحی سعی دارد طی عملیاتی، به پرورش مربیان قرآنی بپردازد و بستری را برای آموزش روش های تدبر در قرآن، توسط قرآن آموخته گان مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران فراهم آورد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
جمعه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶ ب.ظ

تعلیم استعاذه از شر وسوسه

باسم رب النّاس

زندگی انسان را تلاطم ها و اضطراب ها فرا می گیرد نه برای اینکه او را بشکند و هلاک کند، بلکه برای این است که فطرت خود را بیابد و در مسیر حقیقت ، وجود و هستی آفرین را دریابد. اما تردیدها که حاصل وسوسه هاست او را از این مسیر خارج می کند و اضطراب ها را به دل آشوبی ها و بد دلی ها مبدل می کند. در این هنگام است که دستاویزی لازم دارد تا به علم و یقین، خدای خود را وجدان کند و مسیر حقیقت را استوار و بدون هیچ شائبه ای طی کند و اگر آن دستاویز نباشد در صلاح و خیر خود تأخیر می کند. سوره مبارکه ناس سرّ پناه از وسوسه هایی است که در گوش آدمی خوانده می شود تا به دلیل فقر و نداری ، دل آشوب و مأیوس و دور از خیر شود.


به حول و قوه الهی در این بخش سعی داریم طبق گام های زیر به تدبر در سوره مبارکه ناس بپردازیم.

  •  گام اول: تعریف واژگان سوره با توجه به کتاب "التحقیق فی الکلمات القرآن" تهیه شده توسط "علامه مصطفوی"
  • گام دوم: متن گزینش شده از تفسیر ارزشمند "المیزان" نوشته "علامه طباطبایی"
  • گام سوم: صوت جلسات حضوری که در مدرسه قرآن و عترت برگزار شده است، در این قسمت در اختیار اعضا قرار می گیرد. در این گام توصیه می شود که عزیزان درس مربوط به جلسه را نیز از کتاب مربوطه (از مجموعه کتاب های آموزش روش های تدبر) مطالعه نمایند.
  • گام چهارم: در این قسمت متن های تدبری که توسط اعضای گردان های قرآنی دیگر تهیه شده است، قرار می گیرد. انتظار می رود مطالعه این متن ها اعضای محترم را برای نوشتن گزاره هایی از سوره آماده کند.
  • گام پنجم: تصویر سازی از آیات تاثیر خوبی در تثبیت نکات دریافتی از سوره دارد. بدین منظور کلیپ هایی از سوره ها تهیه شده است تا در گام آخر اعضای گردان را برای تثبیت اطلاعات کمک کند.

و یک گام فراتر ...



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۹
گردان ضحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی