ضحی روشنگری به سوی قرآن

محفلی برای پرورش مربیان قرآنی
 ا

قـسمـت نــواي "ولادت حضرت امام زمان عجل الله" بـه روز رسـانـی شـد....جـهـت دانـلـود نوا و دریافت کـد نـوا بـراي وبـلـاگ بـه قـسمـت "نـــوا- مولودي اهلبيت عصمت" مـراجـعـه فـرمـایـیـد.

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد

این جا محفلی است که بیاموزیم از دریای بی نهایت قرآن و دل را نورانی کنیم از روشنی آن. گردان ضحی سعی دارد طی عملیاتی، به پرورش مربیان قرآنی بپردازد و بستری را برای آموزش روش های تدبر در قرآن، توسط قرآن آموخته گان مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران فراهم آورد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰ ق.ظ

قرار دادن فایل صوتی روی ارائه

شاید شما نیز پس از تدوین و ساخت یک ارائه پاورپوینت این نیاز را احساس کرده باشید که یک فایل صوتی یا آهنگی زیبا بر روی آن قرار دهید تا با گذشت اسلایدها این آهنگ پخش گردد. در این آموزش شما را با چگونگی انجام این کار آشنا خواهیم کرد.(در این روش فایل صوتی انتخاب شده با توجه به تنظیماتی که انجام خواهیم داد در تمامی اسلایدهای یک ارائه اجرا خواهد شد.)


پس از پایان مراحل ساخت ارائه پاورپوینت، از سربرگ Insert به کادر گروه Media بروید و از این کادر گروه بر روی گزینه Sound کلیک کنید.

با کلیک بر روی فلش کوچک پایینی آیکون این گزینه، کادر زیر مجموعه های آن که شامل گزینه های دیگری میباشد باز خواهد شد. این گزینه ها عبارتند از :

Audio From File : با انتخاب این گزینه پنجره جستجو در فایل های ذخیره شده در کامپیوتر شما باز میشود و با انتخاب فایل صوتی مناسب و تایید آن میتوانید این فایل را به ارایه خود وارد نمایید.

Record Audio : با انتخاب این گزینه پنجره ای جدید باز خواهد شد که توسط گزینه های موجود در این پنجره میتوانید اقدام به ضبط صدای خود و یا دیگران کنید و از آن در ارایه پاورپوینت خود استفاده نمایید. 

با تایید فایل انتخاب شده از سوی شما، آیکون کوچکی در اولین اسلاید نمایان میگردد که نشان دهنده وارد شدن کلیپ صوتی در ارائه میباشد.

با وارد کردن فایل صوتی به ارائه و به یکی از روش های گفته شده در بالا، دو سربرگ جدید با نام های  FORMATو  PLAYBACKباز خواهد شد. سربرگ FORMAT برای شخصی سازی و اعمال تغییرات بر روی ایکون فایل صوتی میباشد . اما سربرگ کاربردی برای درج فایل صوتی سربرگ PLAYBACK  میباشد.

در اینجا برخی از پر کاربرد ترین گزینه های موجود در این سربرگ که شما را برای شخصی سازی و ایجاد سبک پخش فایل صوتی کمک خواهند کرد را توضیح خواهیم داد :

  1. Play : پیش نمایشی از فایل صوتی وارد شده به ارائه را اجرا خواهد کرد.
  2. Trim Audio : با استفاده از این گزینه قادر خواهید بود تا قسمتی خاص از فایل صوتی وارد شده را برای اجرا بر روی ارایه انتخاب نمایید.
  3. Fade in : در جلوی این گزینه فیلدی قرار داده شده که با تنظیم زمان معینی از سوی شما، فایل صوتی انتخاب شده با حالت محو شدگی تا اجرای کامل، شروع به نواختن خواهد کرد.
  4.  Fade Out : با تنظیم زمان این گزینه که در فیلد مربوط به زمان انجام خواهد شد، قادر خواهید بود در زمان های معین و قابل انتخاب از سوی شما اجرای فایل صوتی (آهنگ) انتخاب شده برای ارائه با حالت محو شوندگی پایان یابد.
  5. Volume : با کلیک بر روی این گزینه، کادر زیر مجموعه های آن باز خواهد شد که شاما چهار گزینه  Low (صدای پایین)، (صدای بالا) Medium، High (متوسط)، و mute (سکوت) میباشد که با انتخاب یکی از چهار گزینه ذکر شده، قادر خواهید بود تا میزان صدای اجرای فایل صوتی بر روی ارائه را تنظیم نمایید.
  6. Start : با کلیک بر روی فلش کوچک کناری کادر، گزینه های زیرمجموعه آن باز خواهند شد. این گزینه ها عبارتند از :
    •  Automatically : با انتخاب این گزینه فایل صوتی انتخاب شده، تنها در هنگام نمایش اسلاید اول بطور خودکار پخش خواهد شد و به اسلاید بعدی نمی رود.(البته در نسخه 2013 این مشکل وجود ندارد و با انتخاب این گزینه فایل صوتی در تمام اسلایدها پخش می شود)
    • On Clicked : فایل انتخاب شده در صورت کلیک کردن بر روی آیکون آن پخش می شود.
    • Play accross slides : با انتخاب این گزینه فایل صوتی در تمام اسلایدها پخش می شود.
       7. Loop until Stopped : با تیک دار کردن این گزینه فایل شما تا زمان استوپ کردن آن از سوی شما اجرا میشود.
       8. Hide During Show : با تیک دار نمودن این گزینه آیکون فایل صوتی وارد شده در زمان نمایش ارایه نشان داده نخواهد شد
.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۳۱
گردان ضحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی