ضحی روشنگری به سوی قرآن

محفلی برای پرورش مربیان قرآنی
 ا

قـسمـت نــواي "ولادت حضرت امام زمان عجل الله" بـه روز رسـانـی شـد....جـهـت دانـلـود نوا و دریافت کـد نـوا بـراي وبـلـاگ بـه قـسمـت "نـــوا- مولودي اهلبيت عصمت" مـراجـعـه فـرمـایـیـد.

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد

این جا محفلی است که بیاموزیم از دریای بی نهایت قرآن و دل را نورانی کنیم از روشنی آن. گردان ضحی سعی دارد طی عملیاتی، به پرورش مربیان قرآنی بپردازد و بستری را برای آموزش روش های تدبر در قرآن، توسط قرآن آموخته گان مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران فراهم آورد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۵۴ ب.ظ

مدیریت اسلایدها

انواع نما
در Power-Point نماهای مختلفی داریم که در ظاهر نمایش برنامه تاثیر می گذارد . برای مشاهده  نماهای مختلف منوی View را باز کرده و یکی از نماهای زیر را انتخاب می کنیم :

Normal : حالت طبیعی نمایش برنامه می باشد در حقیقت می توان گفت در بدو ورود به برنامه این نما قابل مشاهده می باشد. خصوصیت نمای Normal View این است که در آن می توان اقدام به طراحی ، حذف و اضافه نمودن محتوای اسلاید و همچنین حذف و اضافه نمودن خود اسلایدها نمود ، در حقیقت نمای طراحی می باشد .

Slide Sorter: در این نما می توان اسلایدها را در اندازه ی کوچک یکجا مشاهده نمود . توجه کنید که در این نما امکان طراحی داخلی اسلاید وجود ندارد ولی در آن می توان اقدام به اضافه یا حذف اسلایدها نمود و قابلیت جابجایی اسلایدها توسط Drag & Drop وجود دارد.

Slide Show: این نما برای نشان دادن نتیجه کار استفاده می شود و امکان هیچ گونه طراحی یا ویرایش اسلایدها  وجود ندارد. کلید میانبر این نما F5 بوده و برای خروج از این نما هم دکمه Esc را فشار می دهیم .

Notes Page : در این نما طراح اسلاید یادداشتی را برای یادآوری یا تاکید خود می نویسد که این یادداشت در نمایش نهایی Slide show ظاهر نخواهد شد و صرفا خود طراح از آن استفاده خواهد کرد . مطالب نوشته شده در این نما را در پایین قسمت نمای Normal می توان مشاهده کرد .


مدیریت اسلایدها در پاورپوینت :

( قبل از مطالعه این بخش توجه کنید که برای کنترل بهتر اسلایدها توصیه می شود که دستورات زیر را در نمای Slide Sorter انجام دهید )

1. کپی کردن یک اسلاید در پاورپوینت :

راه اول : استفاده از روش Drag and Drop همراه با نگه داشتن دکمه Ctrl
توضیح : Drag and Drop یعنی بعد از انتخاب یک موضوع روی آن کلیک کرده و با نگه داشتن دکمه ماوس به سمت مقصد حاکت کنیم و در پایان دکمه ماوس را رها کنیم .
راه دوم : استفاده از دستورهای Copy و Paste

2.جا به جا کردن اسلاید ها در پاورپوینت :

راه اول : استفاده از روش Drag and Drop همراه با نگه داشتن دکمه Ctrl
راه دوم : استفاده از دستورهای Copy و Paste

3. حذف کردن یک اسلاید : روی اسلاید مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Delete Slide را انتخاب می کنیم .

4. مخفی کردن یک اسلاید : روی اسلاید مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Hide Slide را انتخاب می کنیم . ( منظور از مخفی شدن اسلاید این است که در نمای Slide Show اسلاید مخفی شده پخش نمی شود )

5. کپی کردن اسلاید از نمایش دیگر : از منوی Insert گزینه Slide from file را انتخاب می کنیم . در پنجره باز شده با دکمه Browse نمایش مورد نظر را انتخاب کرده و بعد از انتخاب اسلاید مورد نظر دکمه Insert را کلیک می کنیم.


Transition یا گذار در پاورپوینت :

به نحوه ظاهر شدن اسلایدها در نمای Slide Show ، گذار یا Transition گفته می شود .

برای دسترسی به این موضوع از منو ، پانل Transitions را انتخاب می کنیم .

در پنل ظاهر شده ، گذار مورد نظر را از کادر بالا انتخاب می کنیم .

نکته 1 : در کادر Sound  از پانل Transition صدای دلخواه هنگام اجرای اسلاید را انتخاب می کنیم . ( با انتخاب گزینه Other Sound میتوانیم فایل صوتی دلخواه با پسوند Wav انتخاب کنیم )

نکته 2 : در کادر Duration از پانل Transitions ،سرعت اجرای گذار را انتخاب می کنیم.(در نسخه 2007، در کادر Speed این کار انجام می گیرد)

نکته 3 : اگر بخواهیم زمان نمایش برای اسلاید تعریف کنیم ابتدا گزینه After را انتخاب کرده و سپس زمان دلخواه را در کادر مقابل وارد می کنیم .
نکته 4 : اگر بخواهیم تنظیمات انتخاب شده به همه اسلایدها اعمال شود دکمه Apply to All Slides را کلیک می کنیم .


متحرک کردن اشیاء داخل یک اسلاید

ابتدا شی (متن، تصویر و ...) مورد نظر را انتخاب می کنیم.

از پنل Animations ،حرکت دلخواه را انتخاب می کنیم.

نکته : حرکت هر کدام از اشیاء یک اسلاید،به همان ترتیبی است که برای آن ها تعیین کرده اید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۳۰
گردان ضحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی